فاطمه دوست داشتنی مافاطمه دوست داشتنی ما، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 16 روز سن داره

دخمل بلا , نور چشمی و عزیز دل مامان و بابا

دست و جیغ و هوررررررررراااااااااا. اسم دخمل بلا انتخاب شددددددد

1392/6/4 14:30
1,172 بازدید
اشتراک گذاری

هوراهوراهوراماچماچماچهوراهوراهورا

 تشویقتشویقتشویق

 

اسم خانوم خانوما , دخمل بلا ,  فاطمه  , انتخاب شد . هورررااااااااااا

 

 


عزیز دلم  ,  قند عسلم  ,  دخملی گلم ,  سلام ماچ

 

 

از روز تولد بابایی به این ور چیزی برات ننوشتم , اما امروز یه خبر خوب برات دارم , بالاخره اسمت رو من و بابایی انتخاب کردیم دخملییییییییییی من. تشویق

 

فدای تو بشم الهی . اسمایی که برات در نظر گرفته بودیمو که برات نوشته بودم قبلا . آخرش تصمیم گرفتیم بین   فاطمه  و  طهورا  و  حلما   یه اسم  رو  برات انتخاب کنیم . فرشته

 

بابایی که از اولم اسم فاطمه اسم اولش بود و آرزو داشت اسمت فاطمه باشه . تشویق

 

منم دیدم که من هر سه تا اسم رو دوست دارم و هر سه قشنگه , ولی چون بابایی فاطمه رو دوست داشت و به نظر من هم چون فاطمه قشنگترین اسم روی زمینه و هم اینکه اسم حضرت فاطمه زهراست ,  اسمتو گذاشتیم  فاطمه . تشویقتشویقهوراهورا

 

چون دوست داشتم قشنگترین و با معنا ترین اسمو روی تو دختر گلم , قند عسلم , خوشمزه مامان بزارم , این اسمو انتخاب کردم برات .

 

آرزو میکنم حضرت فاطمه زهرا خودش توی همه مراحل زندگی کمکت کنه و نگهدارت باشه و صحیح و سالم به دنیا بیای که آرزوی من و بابایی اینه که یه دختر سالم و صالح داشته باشیم. ماچ

 

عزیزم امیدوارم از اسمت خوشت بیاددددددد خوشگلمممممممممممممم . ماچ

 

 

مطمئنم که دوست داری , اخه دیروز بعد از ظهر وقتی بابایی از سر کار اومد و استراحت کرد و اسمت رو انتخاب کردیم خیلی ذوق کرده بودیو بالا پایین میپریدی قلب , با اینکه از صبح تکون نمیخوردی ولی وقتی اسمتو صدا میکردم تکون میخوردی قند عسلممممممممممم ماچقلب

 

راستی بابایی بهت میگه خانوم فاطمه بغل. دیشب چند باری صدات زد خانوم فاطمه , خانوم فاطمه  بغل و توام تکون میخوردی.

 

 

خیلی بابایی ذوق کرد و خوشحال شد . همش با ذوق صدات میکرد و قربون صدقت میرفت . دیگه داشت حسودیم میشدااااااااااااااا  چشمک . قربونت برم شوخی کردم چشمک  هر چی بیشتر بابایی قربون صدقت میره منم بیشتر عاشقت میشم ماچ

 

 

 

خیلی دوستت دارم فاطمه جونی منننننننننننننننننننننننن . میبوسمتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

 

بغلماچماچماچبغل

 

 

عزیز دل مامانی ,  معنی اسمت رو اینجا برات مینویسم که هم با معنی اسمت آشنا بشی و هم بیشتر قدر اسمت رو بدونی نازنین من.

 

قلبقلبقلب


در فرهنگ لغت اینگونه نوشته شده که فاطمه  : 1 - نام دختر پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله  ,  2 - زنی که بچه دو ساله را از شیر گرفته ( بریده ) باشد .

در واقع نام مقدس فاطمه از واژه ( فطم ) به معنای بریدن و جدا کردن  گرفته شده است .


پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله میفرماید : همانا دخترم فاطمه نامیده شد زیرا خداوند او و فرزندان و دوستدارانش را از آتش بریده است .

با این نگاه فاطمه , کسی است که انسانها را ار آتش دوزخ میرهاند . ( جدا کننده از آتش است )

 

 

 

همچنین حضرت رسول فرمودند : فاطمه سلام الله علیها حوریه ایست آدمیزاد , حیض نبیند و چون دیگر زنان آلوده نگردد و اینکه خداوند او را فاطمه خوانده که او و دوستانش را ار آتش دوزخ باز داشته است .


ششمین امام نور از پدران گرانمایه اش و آنان از پیامبر گرامی آورده اند که فرمود : (  فرشته وحی برای او پیام آورد که : این دخت گرانمایه در زمین , فاطمه نامگذاری شد چرا که پیروان راستین او از آتش دوزخ در امان داشته شده اند .

 

و همچنین از پیامبر آورده اند که فرمود :  دختر م فاطمه تنها بدین جهت به این نام مقدس نامیده شد که خدا او و نسل پاک و  دوستداران واقعی اش را از آتش دوزخ در امان داشت.


 

و نیز از پنجمین امام نور اورده اند که : در روز رستاخیز , حضرت فاطمه سلام الله علیها بر نزدیک در دوزخ می ایستد و نیایش گرانه رو به آسمان میگوید :  خدای من , سالار من , شما نام مرا فاطمه برگزیدی و به مهر خویش مرا و دوستداران نسل مرا از آتش در امان داشتی . بار خدایا! وعده تو حقّ است و تویی که در وعده‌هایت تخلّف نمی‌ورزی.

از جانب خدا ندا می‌رسد که:

هان ای فاطمه! درست گفتی، من تو را بدین نام نامگذاری کردم و تو و دوستداران تو و نسل تو را که ولایت تو و نسل تو را داشته باشند، همه را از آتش دوزخ در امان داشته‌ام. درست می‌گویی، وعده‌ام حقّ است و من در وعده‌های خویش تخلّف نمی‌ورزم ... .


 

همچنین از امام صادق علیه السلام روایت است که فرمود:

آیا می‌دانید مفهوم واژه «فاطمه» چیست؟

یکی از شاگردان آن حضرت می‌گوید، گفتم: سرورم شما بفرمایید چیست؟

فرمود: یعنی او از بدی‌ها و ناپسندی‌ها جدا شده است.


 

از ششمین امام نور آورده‌اند که:

دخت فرزانه پیامبر فاطمه سلام الله علیها، بدان دلیل به این نام مبارک نامیده شد که آفرینش از شناخت و معرفت او برگرفته شده است.


 

از پنجمین امام نور حضرت باقر علیه‌السلام آورده‌اند که فرمود:

آنگاه که فاطمه سلام الله علیها ولادت یافت ، خداوند به فرشته‌ای وحی فرمود که نام «فاطمه» را بر زبان پیامبر جاری سازد.

از این رو پیامبر گرامی به خواست خدا نام گرانمایه او را «فاطمه» نهاد. سپس خدا به آن بانوی با فضیلت فرمود: من به وسیله دانش و بینش ،  تو را از دیگر بندگان جدا ساخته و بر همه آنان برتری بخشیدم و تو را پاک و پاکیزه ساختم.

آنگاه امام باقر علیه‌السلام فرمود:

به خدای سوگند که خدا این بانوی گرانمایه را به وسیله دانش و بینش از دیگران ممتاز ساخت و از همان عالم « ذر » او را پاک و پاکیزه قرار داد.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

مامان حسنا
4 شهریور 92 23:15
مبارکه پس اسم نی نی مون فاطمه شد
منم وقتی اسم حسنا رو گذاشتیم کلی ذوق کردم


خیلی ممنون عزیزم
خوشحالم که بازم اینجا میبینمت
منم خیلی عجله داشتم اسم دخملم رو انتخاب کنم تا بتونم وقتی باهاش حرف میزنم صداش کنم .
مامان محمد جان
5 شهریور 92 9:55
سلام بانو
اسم فاطمه خیلی زیباست
من عاشق این اسمم


سلام مامان مهربون محمد جان
از اینکه به وبلاگ ما اومدین و نظر گذاشتین واقعا ممنووووووووون
خیلی خوشحالم کردین . اسامی ائمه واقعا همگی زیبا هستن
مامان حسنا
5 شهریور 92 18:18
عزیزم وقتی همدیگه رو لینک میکنیم یعتی باهم دوستیم
و بتید بهت سربزنم...
بعدم من عاشق دخترام
واسه حسناهم از همون اول هم من هم شوشو دوس داشتیم دختر باشه اولش ک حامله شده شوشو میگفت هرچی باشه فرق نمیکنه ولی بعد که فهمید دختره کلی ذوق کرد مردا عاشق دخترن...
اسم حسنا رو تو 7 ماهگی انتخاب کردیم شوهرم گذاشته بود برای من ولی هر اسمی میگفت یه چیزی میگفت دیگه تا حسنا رو گفتم گفت خوبه...
منم دیگه از اون موقع به بعد هروقت راجع بش حرف میزدم میگفتم حسنا ولی از وقتی تو شکمم بود و باهاش حرف میزدم میگفتم فاطمه چون تو کتاب خوندم که ثواب داره و اشکالی نداره تو شکم به اسم دیگه صدا بزنی بچه رو منم اسم حضرت فاطمه رو گذاشتم فک کنم به برکت همین اسم دختر شد


سلام مامانی حسنا جون
ممنون که منو دوست خودت میدونی منم همین احساس رو به شما دارم.
همسر منم براش فرقی نداشت و میگفت هر چی خدا بخواد انشاالله که سالم باشه و بعد هم که فهمید دخملیه خیلی خوشحال شد حالا هم که اسمش رو فاطمه گذاشتیم خیلی خوشحاله و ذوق داره و منم از این بابت خوشحالم
خدا به همه نینی های سالم بده انشاالله
قطعا برکت همین نام بوده که به اون چه دوست داشتی رسیدی

مامان حنانه زهرا
5 شهریور 92 21:14
مبارکه خیلی اسم قشنگیه.
ایشالله قدمش پراز خیروبرکت باشه
شمام لینک شدی گلم


سلام مامانی حنانه زهرا جون
ممنون به وبلاگ ما اومدین و نظر گذاشتین
بازم منتظرتون هستیم . از لینکتون هم خیلی ممنون
مامانی درسا
6 شهریور 92 2:22
الهی بانوی دو عالم نگه دارش باشه ...... به برکت اسم زیباش همیشه شاد وسلامت باشه ...... مبارکه


سلام مامانی درسا جون
خیلی ممنون از اظهار لطفت . انشاالله نینی شما هم همیشه سالم و سلامت باشه
مامان علیرضا
6 شهریور 92 6:59
سلام خانومی
ممنون که بهمون سر زده بودی
از شنیدن اون اتفاق درمورد کوچولوتون در گذشته واقعا متاسفم و براتون ارزو دارم در کمال سلامتی خودتون و نی نی توراهیتون بهترین روزها رو در کنار هم تجربه کنین و هیچوقت بیماری و ناراحتی عزیزانتون رو نبینین


سلام مامان مهربون علیرضا
ممنون از اظهار لطفت . محتاج دعای شما هستم . انشاالله همه مامانا نینی های سالم و خوب داشته باشن . همونی که دوست دارن
مامان ثریا
6 شهریور 92 10:24
سلام عزیزم خوبی؟
به سلامتی مبارک باشه اسم خیلی خوبی براش انتخاب کردی


سلام مامانی مهربون بنیتا
خیلی ممنون از لطفت . بازم منتظرت هستم
مامان حسنا
6 شهریور 92 11:45
اایشالا ک صحیح و سالم دنیا بیاد من که خیلی دوس دارم زودتر ببینمش
راستی مامانی میشه بدونم چند سالته؟


سلام مامانی حسنا خانوم
ممنونم عزیزم انشالله که همینطور باشه .
من 30 ساله هستم مامانی حسنا جون.
مامان حلما
6 شهریور 92 12:30
سلام اسم بسیار زیبایی است با اجازه لینک شدین به ما هم سر بزنی خوشحال میشیم.


سلام مامان مهربون حلما .
ممنونم از نظرتون .چشم حتما به شما سر میزنم و ممنونم که ما رو لینک کردین
مامان ثریا
6 شهریور 92 17:07
سلام خوبی عزیزم؟
والا نه هنوز باباش از گهواره بیشتر خوشش میاد حالا دو دل موندم ببینم چی میشه ...
اره خاله هاش خیلی منتظرن بیاد اخه اخرین نوه مامانم سال 80 دنیا اومد دیگه الان بزرگ شده حسابی همه منتظر نی نی من هستن
ایشالا اذر ماه دنیا میاد


سلام مامانی بنیتا جون
عجله نکن حالا تا آذر ماه خیلی مونده . مطمئنم یه چیز خوشگل براش خواهید گرفت . عجله نکن.
منم از طرف مامانم اینا نوه اولشون هست نینی من و خیلی منتظرش هستن ولی خوب از هم دوریم و خیلی نمیتونن به من سر بزنن .
راستی نینی منم دی ماه به دنیا میاد تقریبا زایمانامون نزدیک به همه . انشاالله همه چیز خوب پیش بره
خاله پارمیدا
6 شهریور 92 20:47
اوخی اشمس مبارک

ما هم لینکتون میکنییییییییییییم



سلام خاله جون پارمیدا
ممنون به وبلاگ ما اومدین
از لینکتون هم ممنونم . بازم منتظرتون هستم.خوشحال میشم
مامان سويل و اراز
7 شهریور 92 1:03
سلام ماماني چشمتون روشن انشالله به سلامتي دخترتون به دنيا بياد دخترا بركت خونه ان
اسمشم خيلي قشنگه مباركش باشه
چه خوب شد باهاتون اشنا شدم من دوست باردار تو لينكام نداشتم برام جالب شد تا مثل شما منتظر به دنيا اومدن ني نيتون بشم
راستي اون بالا قسمت نيني من سن ني نيتونم تنظيم كنين تا بدونيم چند ماهتونه


سلام مامانی مهربون آراز و سویل جون
خیلی ممنون عزیزم. منم از آشنایی با شما خیلی خوشحالم . من قسمت نینی من رو تنظیم کردم البته خیلی دقیق نیست ولی خوب حدودا درسته . من الان توی 5 ماهم و توی 20 هفته هستم عزیزم. نینی من دی ماه قراره به دنیا بیاد انشاالله
بازم منتظرحضورتون توی وبلاگمون هستم
مامان نفس
7 شهریور 92 12:01
سلام عزیزم خیلی اسمه عرفانیو قشنگی واسه دخترت انتخاب کردی خوش به حاله دخترت که پدر مادره خوبی مثله شماها داره ایشالا مثله اسمش همیشه سربلند باشه عزیزم


سلام مامانی مهربون نفس جون
خیلی لطف کردی که به وبلاگمون اومدی و نظر گذاشتی . از اظهار لطفت ممنون . امیدوارم همینطور که میگی باشیم عزیزم. انشاالله همه نینیها سربلند و سعادتمند باشن
یاسمن مامان ترمه
7 شهریور 92 12:18
سلام مبارک باشه اسم دخملت خیلی اسم قشنگیه
دقت کردی وقتی ادم اسم انتخاب میکنه انگار دیگه واقعا بچشو باور کرده


سلام مامانی ترمه جون
ممنون از اظهار لطفت
آره عزیزم همینطوره . از روزی که به اسم صداش میکنم انگار برام همه چیزش واقعی تر شده . برام دعا کنین که بچم صحیح و سالم به دنیا بیاد
آزاده
7 شهریور 92 18:49
سلام
خوبی
ممنون که بهم سر زدی
ایشالا دخمل نازت صحیح و سالم بیاد تو بغلت
واسش دعا کن
مدام قرآن بخون و باهاش صحبت کن


سلام مامانی مهربون تبسم
ممنون به وبلاگمون اومدی و نظر گذاشتی
چشم حتما این کارو میکنم . شما هم برای من دعا کن
عمه طاهره
7 شهریور 92 19:38
دخمل ناز عمه اسم زیبایی داری خیلی دوستت دارم و از خدا میخوام سالم و سلامت پا به دنیا بزاری


سلام عمه جوووووووووون مهربون من
ممنون که به وبلاگ ما اومدی و نظر گذاشتی . منم شما رو خیلی دوست دارممممممممم
خاله مریم
10 شهریور 92 14:08
خیلی اسم زیبایی انتخاب کردید. انشالله فاطمه کوچولو رهرو حقیقی خانوم فاطمه زهرا س باشه


سلاممممممممممم خاله جووووووووون مریم
خیلی ممنون به وبلاگ ما اومدی . البته من میدونم یواشکی میومدی و میرفتی و کامنت نمیزاشتیا . ممنون که این بار کامنتم گذاشتی و خوشحالمون کردی خاله جوووووووون
ریحانه
14 شهریور 92 14:45